Hoe breng je een nieuwe range kruiden op een ludieke manier onder de aandacht van de juiste mensen binnen grote supermarktketens? Dat was de vraag die aan ons gesteld werd door McCormick, het moedermerk van Silvo. Ze ontwikkelden een kruidenlijn met een streetfood thema dat niet bij de kruiden, maar in de internationale keuken schappen terecht moest komen.
We bedachten een concept met een mobiele telefoon. Zowel bestaande contacten van McCormick als interessante prospects ontvingen per post een pakketje met de telefoon en een prikkelende, persoonlijke boodschap. Na het eerste smsje (“Ga je mee op wereldreis?”), werd er via real time reacties en copywriting die per persoon verschilde, toegewerkt naar een afspraak. De reacties waren verrast en zeer positief. Een kok en host(ess) kwamen langs met een mobiele keuken om de lekkerste gerechtjes met de streetfoodkruiden te laten proeven.
Met deze activatie hebben we niet alleen ingespeeld op de nieuwsgierigheid van contactpersonen, maar we hebben ook een aantal b2b sales obstakels omzeild. Het is vaak lastig om de juiste mensen aan de telefoon te krijgen, nu brachten we de telefoon naar hen toe en lag de bal bij hen. En met succes: McCormick was welkom voor een bezoek bij alle prospect in Nederland!
Nieuwe productrange onder de aandacht brengen
Activerende mailing en live proeverij
Ga je mee op wereldreis?
Top 10 retailers Nederland en België (B-to-B)