Jaarlijks verzorgt Shimano Europe voor haar medewerkers op elke Europese locatie een live eindejaarsafsluiting (live zoveel als mogelijk in Coronatijd). Omdat het een bijzonder hectisch jaar was en het team elkaar door Corona niet of nauwelijks gezien heeft, riep Shimano onze hulp in om een centrale aftrap online te verzorgen.
Wij ontwikkelden voor het online Kerstevent een interactief, persoonlijk en informeel programma waarbij het motto ‘One Team, One Shimano’ voelbaar werd.
De Shimano-medewerkers trakteerden we op een show onder leiding van vrolijk en spitsvondig duo Erik & Lars, met live muziek van een voor deze gelegenheid samengestelde Christmas Band. Dat Shimano magie in handen heeft met haar teamwork, demonstreerde illusionist Victor Mids op treffende wijze, met de President en Vice President van Shimano Europe als gewillige assistenten.
De rode draad van de show was een humoristische quiz op maat met persoonlijke ontboezemingen van de ExCo-leden, een fotowedstrijd en veel ruimte voor persoonlijke interactie met de online gasten. Het geheel stond garant voor een op en top Kerst- en teamgevoel!
Dat connectie maken online echt werkt, bleek uit alle reacties en interacties van de medewerkers voor, tijdens en na de show.
Los van concept en productie van het online event waren we ook verantwoordelijk voor het uitnodigingstraject en de vlekkeloze uitzending in 12 Europese landen via een online platform.
Over de samenwerking zei Marc van Rooij, President Shimano Europe Group: “East Side heeft dit op een geweldige manier vorm gegeven. Maar dat zijn we al veel langer van hen gewend! Super mooi om samenwerking tussen alle betrokkenen te zien!”