Live Communicatie & Events Live Communicatie & Events

Nieuws.

Produceren met Japanse precisie

1 maart 2017


Details maken of breken een event. Komt de boodschap over zoals bedacht? Klopt de customer journey, inhoudelijk en logistiek? Is de balans tussen zakelijk en luchtig juist? Events produceren lijkt eenvoudig, maar vergt aandacht, precisie en conceptbewaking.

Onlangs opende Shimano Europe de deuren van haar nieuwe hoofdkantoor op de High Tech Campus in Eindhoven. Met het innovatieve karakter en de Japanse roots van Shimano in ons achterhoofd, ontwikkelden we een creatief concept voor het openingsevent.

Onder het oog van de gasten creëerde Neo-pop kunstenaar Geoffrey Wine een persoonlijk Shimano-schilderij. O’daiko-drummers en een Shakuhachi-fluitiste werkten in gepaste Japanse stijl toe naar de climax, de onthulling van het doek. Aansluitend volgde een traditioneel Japanse sake-ceremonie, waarbij de hooggeplaatste gasten –onder meer de burgemeester van Eindhoven en ambassadeur van Japan- een vat sake braken en met elkaar een toost uitbrachten op een vruchtbare toekomst van Shimano in Eindhoven.

“Zo’n bijeenkomst met onze relaties en belangrijke gasten is voor ons een spannende aangelegenheid. Pakt het allemaal uit zoals bedacht?”, aldus Kim Edwards, Corporate Communications Manager van Shimano. “Die zorg bleek geheel onterecht. Leuk, gedurfd, relaxed, écht Shimano. Dat kregen we terug van onze gasten. De productie liep op rolletjes en de details maakten het verschil. Dat viel ook onze CEO, Yozo Shimano, in positieve zin op. En dat is voor ons misschien wel het grootste compliment.”

Fotografie en video: www.PaulRaats.com

Recent Nieuws

Event Inspiration

21 mei 2019

Voordelen van een visualiser

8 mei 2019

Onze nieuwe collega zorgt voor minder stress!

30 april 2019