Creatieve conceptmakers weten wel raad met het ontwerpen van inhoudelijk programma’s die recht doen aan de organisatieboodschap en tegelijkertijd activerend, persoonlijk en leuk zijn. Een event is tenslotte dé kans om medewerkers naast een leuk sociaal live moment, ook iets mee te geven over de organisatie en haar plannen.
De RDW greep deze kans aan om bij zijn jaarlijkse Kick Off het echt eens over een andere boeg te gooien. Hoe krijg je medewerkers mee in de beweging die buiten te zien is en die binnen nodig is? Een vraag waar veel bedrijven mee zitten. De noodzaak om mee te veranderen in de bewegelijke wereld is tenslotte groot.
Vrij geïnspireerd op de succesvolle Top Gear-formule ontvingen we zo’n 900 gasten in Studio 21. Een ruimte waar interactie, dynamiek en AV-content uitstekend mogelijk is. Drie verschillende presentatoren op verschillende plekken, geen stoelen of zitjes maar echte beweging van het publiek in superbrainstorms, korte inhoudelijke interviews afgewisseld met geestelijke benenstrekkers met een boodschap of humor. En natuurlijk ondersteunende filmische bijdrages op de grote schermen rondom het publiek. Het publiek bleef maar liefst 50 minuten geboeid en aangehaakt.
Het programma was voor de RDW en door de RDW en iedereen herkende zich wel ergens in de inhoud van het event.
Met dit concept kwam er letterlijk beweging in de nieuwe strategie. De strategie kwam tot leven en werd onderwerp van gesprek. Het event werd volop benut voor inhoud en contact met elkaar. Het uiteindelijke doel werd bereikt: de RDW én zijn medewerkers schakelen mee in 2016!