In de wereld van nu willen consumenten steeds meer openheid en transparantie van bedrijven. Het initiëren van een Open Dag is voor veel organisaties dan een zeer effectief communicatiemedium. Als het lukt om de organisatie tijdens zo’n dag ook écht gezicht te geven en de bedrijfsvoering te vertalen naar inhoudelijke activiteiten, dan heb je een geslaagde merkactivatie te pakken.
Onlangs zette Spaarnelanden haar deuren open. In opdracht van de gemeenten Haarlem en Zandvoort zorgt dit onderhoudsbedrijf voor een prettig leefbare en goed bereikbare openbare ruimte. Inwoners van deze gemeenten hebben dus, direct of indirect, met Spaarnelanden te maken. Maar weten zij wat Spaarnelanden precies doet en voor hen kan betekenen?
Voor de invulling en organisatie van hun allereerste Open Dag riep Spaarnelanden onze hulp in. Samen met hen bedachten we een festivalconcept waarin de business units Afval en Grondstof, Beheer Openbare Ruimte, Mobiliteit Service, Parkeerservice en Reiniging inhoudelijk geactiveerd werden op het eigen bedrijfsterrein. Met onder meer het Ren je Rot-afvalscheidingsspel, de parkeergarage- en fietsenstalling-test en zelf straatnaamborden maken. Dat alles natuurlijk gehost door de eigen medewerkers van Spaarnelanden.
Het werd in alle opzichten een zonnige dag. De veelzijdigheid van het bedrijf verraste de vele bezoekers. Evenals de manier waarop Spaarnelanden het ‘kijkje in haar keuken’ presenteerde. De positieve reacties, ook op social media, geven een boost aan de organisatie, intern én extern. Een geslaagde merkactivatie avant la lettre!