Onlangs opende Shimano Europe de deuren van haar nieuwe hoofdkantoor op de High Tech Campus in Eindhoven. Met het innovatieve karakter en de Japanse roots van Shimano in ons achterhoofd, ontwikkelden we een creatief concept voor het openingsevent.
Onder het oog van de gasten creëerde Neo-pop kunstenaar Geoffrey Wine een persoonlijk Shimano-doek. O’daiko-drummers en een Shakuhachi-fluitiste werkten in gepaste Japanse stijl toe naar de climax, de onthulling van het doek. Aansluitend volgde een sake-ceremonie, waarbij de hooggeplaatste gasten –onder meer de burgemeester van Eindhoven en ambassadeur van Japan- een vat sake braken en met elkaar een toost uitbrachten op een vruchtbare toekomst van Shimano in Eindhoven.
“Zo’n bijeenkomst met onze relaties en belangrijke gasten is voor ons een spannende aangelegenheid. Pakt het allemaal uit zoals bedacht?”, aldus Kim Edwards, Corporate Communications Manager van Shimano. “Die angst bleek geheel onterecht. Leuk, gedurfd, relaxed, écht Shimano. Dat kregen we terug van onze gasten. De productie liep op rolletjes en de details maakten het verschil. Dat viel ook onze CEO, Yozo Shimano, in positieve zin op. En dat is voor ons misschien wel het grootste compliment.”
Bekijk de aftermovie.