Live Communicatie & Events Live Communicatie & Events

NEMO

Fotografie: DigiDaan

Science Experience

De tentoonstelling ‘Wonder of wetenschap’ was te zien bij NEMO en de Shell Eco-Marathon. Deze is bedacht en gemaakt door Perspekt. De tentoonstelling behandelt natuurwetenschappelijke fenomenen in een surrealistisch coulisselandschap wat het midden houdt tussen een laboratorium en een sprookjesbos. Er is gekozen voor een contextgevende vormgeving waarbinnen de exhibits passen. Je weet niet wat je ziet: optische illusies en spiegelwanden. Het gaat over alledaagse, maar ook verbijsterende natuurwetenschappelijke verschijnselen zoals zwaartekracht, licht, geluid en statische elektriciteit. Kleuren en ordening op de vloer gaven de inhoudelijke clusters aan. Kortom, een tentoonstelling die werkelijk activeert!

De bezoekers kunnen zelf de natuurverschijnselen oproepen en direct zien en ervaren hoe het werkt. NEMO zelf zegt dat de (ver)eenvoudig(d)e experimenten zeer geschikt zijn om publiek van jong tot oud te laten ontdekken waar het bij wetenschap om gaat.

Deze case is een mooi voorbeeld van de manier waarop de verscheidenheid aan live communicatie benaderd wordt. East Side werkt samen met Perspekt (ruimtelijke projecten) en zoekt graag de combinatie op van live communicatie (persoonlijk en live) en een medium als tentoonstellingen (verdiepend en permanenter). We zitten samen in 1 pand. Er is geen sprake van gedwongen winkelnering of marge op marge. Maar wel van synergie, inspiratie en samenwerking daar waar dat zinnig en goed is voor de beantwoording van het communicatie vraagstuk. Deze strategische combinatie is vernieuwend, verfrissend en verrassend.

Relatie

NEMO – Perspekt

DOEL

Kinderen interactief betrekken bij natuurverschijnselen

INVULLING

Contextvormende omgeving

Thema

Wonder of Wetenschap

Doelgroep

Bezoekers tussen 7-14 jaar

Vergelijkbare Projecten

BEELD EN GELUID DEN HAAG

Totaalconcept eventprogrammering

Fotografie: Marleen Schlichting

Spoorwegmuseum

Strategisch advies eventkalender

Fotografie: Hannie Verhoeven

ABN AMRO

Beursactivatie