Live Communicatie & Events Live Communicatie & Events

SHIMANO EUROPE

  • Hengelend wordt bepaald wie het spel mag starten
  • Een levensgroot bordspel vormt het decor
  • Online teams bepalen mee bij de vragen
  • Team geel overlegt met de online achterban
  • Donald Duck en de kerstman komen voorbij als 'props' in de studio
  • Een Wordcloud met input van de online deelnemers
  • Team rood juicht bij het goede antwoord

Eindejaarsevent

Onder het motto Keep on playing schakelden we voor Shimano met een interactief eindejaarsevent naar het nieuwe jaar.

Shimano Europe (bekend van de fietsonderdelen, accessoires en hengelsportartikelen) sloot 2022 af met een spetterend online eindejaarsevent voor haar medewerkers verspreid over Europa. Concept en productie waren in onze handen.

Interactieve game met live en online competitie en verbinding
Hoe creëer je een onvergetelijk online event, waarbij de grens tussen online en live vervaagt? En waarbij alle medewerkers van Shimano Europe écht meedoen en plezier hebben? Wij vonden de oplossing in een interactief bordspel op een levensgrote LED-vloer, met de vijf Shimano Executive Committee-leden als fysieke pion in de studio. Elke pion vertegenwoordigde de willekeurig ingedeelde online achterban van de Shimano-collega’s. En om de stem van het online team extra goed te laten horen in de studio, assisteerden vijf sidekicks (acteurs) de Exco-leden.

Inhoud en fun in mooie balans
Alle spelvragen linkten met een tv-waardige knipoog naar Shimano. Verrassende AV-content en veel onverwachte props zorgden voor hilariteit, zowel online als in de studio. De spektakelshow stond onder de bezielende leiding van showhost Karl Raats en werd op maat omlijst door live muziek van De Jongens van Je Weet Wel. Het uur vloog voorbij!

Bas Meuleman van NXT studio’s: ‘Voor onze studio was dit verreweg het leukste event van het jaar. Als regisseur is het heerlijk om uit te mogen pakken met veel camera’s, een LED-vloer, een mooi decor en fantastische content met humor en verrassing. Dit programma had qua uitstraling primetime op landelijke televisie niet misstaan.’

Interactie per team
Op het eventplatform voegde onze partner Invitado speciaal voor dit event drie nieuwe toepassingen toe, zodat de interactie met de thuisspelers optimaal benut kon worden. Van de virtuele teams werden de online teamgenoten via de eigen webcam in een teammatrix in beeld gebracht. Elk team beschikte binnen het platform bovendien over een per team afgeschermde teamchat voor overleg. En de pollresultaten, waarmee de Shimano-collega’s vanuit huis hun spelers in de studio ondersteunden, werden – eveneens uitgesplitst per team – in de uitzending getoond.

Het draait om het resultaat
Kim Edwards, Corporate Communicatie Manager Shimano Europe: ‘East Side – ik noem ze al jaren “de dames van de leuke ideeën” – heeft weer een topprestatie voor ons geleverd. De energie en bevlogenheid in het voortraject kwamen optimaal tot hun recht op de productiedag zelf, zowel in de show als in de crew. De reacties van de ruim 600 online Shimano-collega’s, die massaal meededen met meer dan 1600 interacties in 1 uur, zijn hartverwarmend. We kijken terug op een geweldige Shimano-waardige afsluiting van het jaar.’

Bekijk hier de toelichting van onze case op Event Summit 2023.

 

 

Relatie

Shimano Europe

DOEL

Teamgevoel en verbondenheid creëren

INVULLING

Online show met levensgroot bordspel als platform voor interactie, spel én teamgevoel

Thema

Keep on Playing

Doelgroep

Medewerkers Shimano Europe verspreid over 12 landen, ruim 600 deelnemers online

Vergelijkbare Projecten

QUINT WELLINGTON REDWOOD

Themafeest Kerst

Fotografie: Paul Raats

SHIMANO EUROPE

Opening nieuw hoofdkantoor

ATHLON

Personeelsfeest