Online, social media & influencer campagne plus feestelijk uitreikingsevent
In opdracht van het Ministerie van OCW ontwikkelden we de campagne ‘Ik verdien het’ om brede aandacht te vragen voor financiële onafhankelijkheid van, met name jonge, vrouwen. Aangezien de juiste studie- en carrièrekeuze al aan de basis van financiële onafhankelijkheid staan, kozen we als eventlocatie voor MBO College Poort in Almere, in het hart van de doelgroep.
Samen met influencer marketing bureau 3sixtyfive zetten we een social media en influencer marketing strategie op om het onderwerp specifiek onder de aandacht te brengen bij jonge meiden. Communicatie via Instagram en de keuze voor Yara Michels, hoofdredacteur LINDA.Meiden, als online influencer en moderator van het event waren belangrijke onderdelen van de campagne.
Uit handen van minister Wouter Koolmees (Ministerie SZW) ontving Mariëtte Hamer, voorzitter van de SER de Joke Smit oeuvreprijs. De Joke Smit Aanmoedigingsprijs was na online stemmen door het publiek voor Rocky Hehakaija.
Bankinterviews met verschillende generaties vrouwen, een interactieve quiz en optreden van Alea Kay die met input van het publiek ter plekke een lied maakte over emancipatie-issues, zorgden voor een afwisselend event, dat de brug sloeg tussen oude en jonge garde feministen.
Als organisatie vol krachtige vrouwen vonden we het een eer om de prijsuitreiking te organiseren en zo ons steentje bij te dragen aan de positie van vrouwen in de Nederlandse samenleving!
Bekijk de aftermovie, gemaakt door jonge meiden van de Nederlandse Fotovak School.
Bevordering emancipatie door bewustwording; deze editie met name op het gebied van financiële onafhankelijkheid van MBO-meiden.
Bewustwordingscampagne (online, social media & influencers) en feestelijke uitreiking Joke Smit Prijs
Ik verdien het
Online targetgroup: MBO-meiden. Voor de awarduitreiking: iedereen die zich interesseert voor vrouwenemancipatie. Op het event 200 gasten.