Live Communicatie & Events Live Communicatie & Events

Nieuws

Kerstpakket of eindejaarsbonus? Doe ons maar een kerstfeest!

18 december 2015

December en januari zijn drukke feestmaanden. Naast de gebruikelijke feestdagen verzorgen veel bedrijven traditiegetrouw ook nog hun eindejaarsfeest, kerstborrel of nieuwjaarsreceptie.

In een tijdsgeest waarin budgetten onder druk staan, vragen dit soort events om een kritische benadering. Want wat wil je ermee bereiken? Kan dat ook op een andere manier? Wat is de toegevoegde waarde van een persoonlijk samenkomen?

Quint Wellington Redwood, onafhankelijk adviesbureau op het gebied van IT, stelde zichzelf ook deze vragen. Youandi Hoogerbrugge, HR Manager bij Quint, zegt daarover: “Bij ons is sterk de behoefte aan een gezamenlijke feestelijke afsluiter van het jaar. Natuurlijk om de trots en saamhorigheid te vergroten, maar ook omdat de medewerkers – veelal consultants die door heel Nederland werken – uitkijken naar een moment om hun collega’s weer eens live te treffen. Het persoonlijke contact versterkt de onderlinge verbondenheid en drive. Daar kan geen kerstpakket of bonus tegenop. We zochten echter wel naar een manier om het kerstevent, binnen de bestaande uitgangspunten, net even anders in te vullen dan voorgaande jaren.”

Na een succesvolle eerdere samenwerking klopte Quint wederom bij ons aan voor hun kerstevent voor negentig personen. De wens om de avond persoonlijk, spannend en verrassend te maken hebben we met elkaar uitgewerkt in een concept waarin de sfeer van Venetiaans carnaval centraal staat. Niet zomaar een thema, maar bepalend voor de vibe van de avond. Want een Bal Masqué zorgt voor gelijke verhoudingen, prikkelt de zintuigen en laat je op een andere manier de avond én het gezelschap ervaren.

Ons oog viel hiervoor op Slot Zeist, een markante locatie die perfect aansluit bij de sfeer van mysterie en uitdaging. Vier ballroomdansers die zich onder de gasten hadden gemengd openden de avond. Na een intiem diner aan ronde tafels begeleidde een klassiek ensemble de gasten richting feestzaal. Op de trap zongen zij ‘het proostduet’ Libiamo uit La Traviata van Giuseppe Verdi. Dezelfde zanger opent vervolgens ook het feest maar dan met “Disco Inferno”. Een geweldige transformatie, die de goed gedoseerde avond naar een climax leidt. De maskers mogen af en er mag gedanst worden. En dat gebeurde afgelopen zaterdag tot in de vroege uurtjes…

Wij zien dat de tendens in events verschuift van groots en uitbundig, naar meer intiem en persoonlijk. Dat heeft wat ons betreft niet zo zeer met budgetten te maken maar vooral met de behoefte aan meer live contact en persoonlijke betrokkenheid. Gelukkig weten we intimiteit en persoonlijk contact ook in te bouwen in grootschaligere evenementen.

Recent Nieuws

Social media en influencer marketing onderdeel eventcampagne

21 oktober 2019

Op naar het volgende succes voor Silvo en Ducros!

23 september 2019

Vervolg event voor Ministerie OCW

9 september 2019