Live Communicatie & Events Live Communicatie & Events

Nieuws

Inzet van events bij fusie en overname

7 december 2017

Fusie, overname of integratie: het succes van het samengaan van organisaties staat of valt bij de mensen die dit concreet invullen. Ongeacht hun rol zijn zij het, die nieuwe verbinding moeten maken. Nieuwe afspraken, nieuwe collegialiteit, nieuwe samenwerking. En dat betekent: ontmoeten, contacten, interactie, dialoog. Precies die ingrediënten die live events onderscheidend en in deze context zo effectief maken, vindt ook onze opdrachtgever Athlon.

One Year, One Athlon

Athlon werd in 2016 onderdeel van Daimler Financial Services. Onder het motto ‘One Year, One Athlon’ wilde de organisatie eind 2017 de tussenbalans opmaken: hoe staan we er na één jaar voor, wat gaat goed, wat moet beter? En met welke ambities gaan we 2018 in?

“Een live samenzijn met collega’s vonden wij de beste manier om de resultaten van ons eerste jaar te laten zien en om de route voor het komende jaar te bevestigen. Bovendien wilden we iedereen bedanken voor hun harde werk en trakteren op een mooi feest. Bijna 1.200 collega’s uit Europa maakten enthousiast gebruik van deze uitnodiging“, aldus Folkert Ruiter, Vice President Marketing van Athlon. “Het bedenken en regisseren van een aansprekend eventprogramma, waarin je je verhaal kwijt kunt, maar waarin ook ruimte is voor live ontmoetingen, moet je overlaten aan specialisten zoals East Side.”

Balans in het programma

Ons programmaconcept, vormgegeven in de indrukwekkende Grand Hall Zollverein in het Duitse Essen, bood een evenwichtige mix van informatie, inspiratie, motivatie en ontspanning. Het plenaire gedeelte bevatte keynotes/interviews met het managementteam, samengevat door een visual & voicemaster. Een korte Haka workshop bracht de energie en gevoel van saamhorigheid luid en duidelijk naar de oppervlakte. Het ledscherm van maar liefst 135 m² leverde ’s avonds een visueel spektakel. Ben Liebrand aka ‘mister Grandmix’ trakteerde de Athlon-medewerkers op heerlijke hits uit de jaren ’80, ’90 en ’00.

Bewezen meerwaarde events

“Een live event zoals dit bewijst opnieuw zijn unieke meerwaarde in de mix van communicatie-inspanningen binnen het proces van fusie of overname”, zegt aanvoerder Marièlle Beek. “Zeker als live events strategisch worden ingezet en gedurende, maar ook nog na afronding van het proces, deel uitmaken van het integratietraject.”

Bekijk de timelapse van het event inclusief op- en afbouw, 5 dagen werk gereduceerd tot 1:39 min!

Recent Nieuws

Social media en influencer marketing onderdeel eventcampagne

21 oktober 2019

Op naar het volgende succes voor Silvo en Ducros!

23 september 2019

Vervolg event voor Ministerie OCW

9 september 2019