Storytelling… We houden allemaal van een mooi verhaal. Een goed verhaal. Een spannend verhaal. Binnen marketing en communicatie heeft storytelling zich de laatste decennia een toonaangevende plek verworven in effectief communiceren met je doelgroep. Een goed verhaal geeft houvast en richting, wordt onthouden en kan worden doorverteld. Hoe kun je storytelling succesvol inzetten op je event?
Voor haar familiedag vroeg het Kadaster aan East Side een eventformat te ontwikkelen. “Storytelling is altijd een middel om een communicatief en strategisch doel te bereiken. In het geval van het Kadaster vonden we in haar rijke historie de basis voor een laagdrempelig en sterk inhoudelijk eventformat.”, aldus Marièlle Beek, aanvoerder van East Side.
Samen met thrillerschrijver en Gouden Strop winnaar Chris Rippen ontwikkelden we een spannend verhaal, waarin het Kadaster, haar werkzaamheden en medewerkers een rol speelden. Het verhaal bouwde zich in het voortraject langzaam op, verhaallijnen kwamen bij elkaar. En met stevige cliffhangers werden de medewerkers het verhaal en daarmee de boodschap ingetrokken. Op het event kwamen alle romanpersonages tot leven. Met een inhoudelijk activiteitenprogramma op de prachtige locatie van het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem, konden medewerkers en hun familie een bijdrage leveren aan de grote ontknoping. Dat het totale project feestelijk werd afgesloten is duidelijk.