Wat is merkactivatie nu eigenlijk? Een veelomvattend begrip waar iedereen vaak een eigen betekenis aan geeft. Uiteindelijk draait het in basis altijd om het daadwerkelijk tot leven brengen van een merk bij je doelgroep. Merken activeren, niet alleen in het hoofd, maar het liefst ook in de harten van mensen. Zodat ze voor je merk kiezen, bewust of onbewust, of zelfs van je merk gaan houden.
Bij merkactivatie, en eigenlijk in ons hele creatieproces, denken we niet vanuit middelen. We werken altijd vanuit een overkoepelend concept, met als doel een relevante interactie met de doelgroep te creëren. Een interactie die een verandering teweeg brengt en maakt dat de doelgroep het merk leert kennen, gaat proberen of positief beoordeeld. Uit zo’n overkoepelend concept vloeien dan vanzelfsprekend de meest geschikte communicatiemiddelen voort. Vaak gaat het dan niet om één film of één losstaand live event, maar we zoeken juist naar de beste mix van middelen. Merkactivatie zetten we zowel B2B, B2E als B2C in.