Live Communicatie & Events Live Communicatie & Events

Merkactivatie

MERKACTIVATIE MAAKT HET VERSCHIL

Wat is merkactivatie nu eigenlijk? Een veelomvattend begrip waar iedereen vaak een eigen betekenis aan geeft. Uiteindelijk draait het in basis altijd om het daadwerkelijk tot leven brengen van een merk bij je doelgroep. Merken activeren, niet alleen in het hoofd, maar het liefst ook in de harten van mensen. Zodat ze voor je merk kiezen, bewust of onbewust, of zelfs van je merk gaan houden.

Bij merkactivatie, en eigenlijk in ons hele creatieproces, denken we niet vanuit middelen. We werken altijd vanuit een overkoepelend concept, met als doel een relevante interactie met de doelgroep te creëren. Een interactie die een verandering teweeg brengt en maakt dat de doelgroep het merk leert kennen, gaat proberen of positief beoordeeld. Uit zo’n overkoepelend concept vloeien dan vanzelfsprekend de meest geschikte communicatiemiddelen voort. Vaak gaat het dan niet om één film of één losstaand live event, maar we zoeken juist naar de beste mix van middelen. Merkactivatie zetten we zowel B2B, B2E als B2C in.

VOORBEELDCASE: ATHLON

Congres

Athlon Car Lease bestond 100 jaar en legde een brede briefing bij East Side neer: ontwikkel een eventkalender voor onze verschillende doelgroepen: relaties en stakeholders, medewerkers en het grote publiek, laat onze core business ‘mobiliteit’ centraal staan en zet Athlon als merk nog verder op de kaart. Een brede briefing die creativiteit ruim baan geeft. East Side ontwikkelde een uitgebalanceerd programma met meerdere events en contactmomenten

Eén van de highlights: het mobiliteitscongres voor relaties. Een event waar Athlon zich profileert als inhoudelijk kennispartner op het gebied van innovatie en mobiliteit, met een keur van sterke sprekers.

Binnen dit format lanceerden we The Smart Mobility Award: start-ups pitchten op het event hun mobiliteitsidee, de winnaar verzekerde zich van Athlon’s financiële steun bij de realisatie van zijn idee. Dynamiek en mobiliteit voerden de boventoon op het centrale ontmoetingsplein. Met onder meer een testparcours met de nieuwste ‘voertuigen’, simulatoren en catering ‘on wheels’. Plenaire onderdelen en break-out sessies borgden daarnaast verdieping en inspiratie. Een filmisch verslag vind je hier.

Folkert Ruiter, VP Marketing Athlon concludeerde achteraf: “East Side heeft met een top team een top performance neer gezet. Een dikke 10 met een griffel”.

Relatie

Athlon Car Lease

DOEL

Athlon als inhoudelijk kennispartner profileren

INVULLING

Mobiliteitscongres

Thema

100 jaar Athlon

Doelgroep

Relaties Athlon, 350 personen

RECENTe Projecten

SHIMANO EUROPE

Eindejaarsevent

MIN. OCW - KANSENGELIJKHEID

Regiodagen Passend Onderwijs

Fotografie: Marleen Schlichting

Spoorwegmuseum

Strategisch advies eventkalender